top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDiana Bogin

מיחדוש ג'ינסים ישנים (או-איך 15 קילו ג'ינס הפכו לאלפיים שקל)

עודכן: 14 באוק׳ 2019

יש רגעים בהם הלב מתכווץ ואני רוצה להרים ידיים. אחד הרגעים האלו תפס אותי בהפתעה ממש ליד הבית, כשפגשתי לראשונה בערימת בגדים ענקית שהושלכה לרחוב בצורה הכי מזלזלת שראיתי. התחושה הייתה שלא משנה מה אעשה-אקנה רק בגדים יד שניה, אצמצם צריכה באופן כללי ואמחזר כל מה שרק ניתן- עדיין אשאר מיעוט וכל מה שאעשה לא ישתווה לנזק שגורמים אנשים שחושבים שזה לגמרי תקין להשליך לרחוב הרים על גבי הרים של בגדים טובים שאפשר היה למיין ולתרום. לא ארחיב על הכמות האבסורדית של הבגדים, לא ברור לי מי צריך כל-כך הרבה מהם.


מהצד זה נראה כמו התקף זעם של אחד מדיירי הבית במהלכו כל בגדי הדיירים הושלכו מהחלון

חמושה במזוודה קטנה ובטן של הריון מתקדם יצאנו אני, חברה והפליפיניות של השכונה לפשפש ולהציל מה שניתן. אחרי חצי שעה של נבירה מצאתי את עצמי עם כ-20 ג'ינסים, מרביתם במצב תקין לחלוטין.

הרעיון לשיתוף פעולה עם עמותת צער בעלי חיים התבשל אצלי כבר תקופה וזו נראתה הזדמנות פז-לשלב את שתי האהבות שלי-יצירה וכלבים ולהניע אנשים לתרומה.

בסופו של יום נתפרו שני דגמים: תיק דמוי הכיסוי של סנדלי השורש וקלמר מרובע. תיקי השורש משמשים אותי כבר שנים כפק"ל קפה, לנסיעות וארגון של ציוד בבית. הפרויקט קירטע חודש, עד שפרסמתי בקבוצת הפייסבוק הנכונה וההזמנות החלו להגיע.




בסיומו של הפרויקט (סיום זמני בלבד) נמכרו 53 תיקים ו-8 קלמרים. בערך 15 ק"ג בד מוחזרו ולא הגיעו להטמנה והחשוב ביותר-עמותת צער בעלי חיים ברחובות קיבלה מעל לאלפיים ש"ח כתורומה.

מסופקת מאוד, יצאתי יחד עם הפרויקט לחופשת לידה תוך כדי גיוס ערימת ג'ינסים חדשה מתושבי השכונה בכוונה להרחיב את הפרויקט.


 

הוראות לתפירת התיק:

בשביל תפירת התיק יש צורך בשלוש חתיכות בד חתוכות ל – 30*15 ס"מ (ניתן לשנות את המידות בהתאם לצורך). בנוסף צריך רוכסן ועוד חתיכת בד ברוחב בגודל 15*6 בשביל הידית של התיק. אני מעדיפה לעבוד עם רוכסן שהוא קצת ארוך יותר מהבד עצמו (35 ס"מ), זה נוח יותר בתפירה. בנוסף צריך מספר סיכות לחיבור הבדים. אני משתמשת במכונת תפירה ביתית ואוברלוק לגימור. את הכל ניתן לעשות גם באופן ידני, זה מעט מאתגר יותר.


1. חיבור הרוכסן: הניחו את הבד שמשמש לחלק הקדמי של התיק כשהצד היפה שלו פונה אליכם. באחד הצדדים יש להניח לאורכו את הרוכסן כך שהצד היפה עם האבזם פונה כלפי המשטח/השולחן. יש לחבר את הרוכסן לבד עם סיכות ולתפור לאורך הרוכסן כחצי סנטימטר מהשיניים שלו. את זה עושים כמובן בשני צידי הרוכסן. יש סרטונים שונים ב-youtube שמדגימים שיטות תפירה שונות.


2. חיבור החלק התחתון של התיק: לוקחים את הבד שישמש לתחתית התיק, מניחים עליו את אחת מקצוות הבדים שחיברנו לרוכסן כששני הבדים פונים עם הצד היפה אחד לשני. תופרים את הבדים לאורך, כסנטימטר מהקצה. בסופו של דבר שלושת הבדים צריכים להיות מחוברים כשכולם (כולל הרוכסן) פונים עם הפנים, הצד היפה, כלפי פנים התיק.


3. תפירת הידית: את הבד של הידית מקפלים לחצי (לאורך) כשהחלק היפה של הבד פונה פנימה ותופרים לאורך הפתח כחצי ס"מ מהקצה. לאחר מכן (בסבלנות) הופכים את הבד כך שיהיה עם החלק היפה כלפי חוץ.


4. קיפול הידית: מניחים את הידית על משטח ומשטחים אותה, יש לשים לב שהבד ישר והתפר שעשינו ממוקם למטה או למעלה, עדיף שלא יהיה באמצע. מוצאים את נקודת האמצע של הרצועה ומקפלים למטה את אחד הקצוות שלה עד ליצירת זווית של 90 מעלות בין החלק אותו קיפלתם לחלק שנשאר על המשטח. את הפעולה הזאת עושים גם לצד השני. בסופו של דבר נוצר משולש שאמור להיות סימטרי כששתי הקצוות של הרצועה פונות כלפי מטה. את הקיפול מחזקים בסיכה על מנת שלא יפתח.


5. קיפול התיק: מניחים את התיק כך שהבד התחתון שלו כלפי מעלה כשהרוכסן ממוקם באמצע הבד הזה, מימין ומשמאל תראו פס מהבד שישמש לחלק העליון של התיק. חשוב למצוא את נקודת האמצע בשביל מיקום הרוכסן אחרת הוא לא יהיה תפור ישר.

מניחים את היד על התפר שעשיתם בשלבים הראשונים (זה שמחבר בין הבדים לאורך) ועם היד השניה מקפלים את הבד של החלק העליון של התיק כלפי פנים. הקיפול נותן לתיק את נפח כשממלאים אותו. את הקיפול יש לחזק בסיכות ועל הפעולה עצמה לחזור גם בצד השני שלו.


6. מיקום הידית: אנחנו נרצה למקם את הידית כשהיא נמצאת בצד של התיק שיש בו את האבזם (כשהרוכסן סגור) ופונה עם המשולש כלפי פנים התיק. התמונה הימנית מראה את המיקום של הידית ביחס לתיק, מה שכן-הידית צריכה להיות ממוקמת בתוך התיק עצמו ולא מבחוץ. בסופו של דבר זה צריך להיראות כמו בתמונה השמאלית. את שתי הקצוות של הידית יש לחבר בסיכות לבד של התיק כדי שלא יזוזו בתפירה. שימו לב שאתם מחברים את קצוות הידית כך שהן קרובות לרוכסן (רצוי באופן סימטרי) אבל גם לא חוסמות את המסילה עצמה. אני ממליצה למקם את קצוות הידית כך שיבלטו קצת החוצה שתהיו בטוחים שאתם סוגרים את התיק בתפירה עם הידית, האורך של הבד לגמרי מספיק לזה.


7. סגירת התיק: השלב האחרון! ראשית יש לוודא שהאבזם של הרוכסן לא נשאר מחוץ לתיק בתפירה, אחרת תסיימו לתפור את התיק ולא תוכלו לפתוח אותו. יש לסגור את התיק בתפר לרוחבו כסנטימטר מהקצה. לי יש מכונת אוברלוק אז אני תופרת גם איתה. שימו לב שבדים כמו ג'ינס מתפוררים בקצוות אז צריך לסגור אותם עם אוברלוק/תפר אלכסון במכונה ביתית רגילה/ תפר ידני. את עודפי הבד והרוכסן מומלץ לגזור.


8. משחררים את כל הסיכות, פותחים את הרוכסן והופכים את התיק. תתחדשו!



112 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page