top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDiana Bogin

ממגירות למדפים (או-הפריט שהכי משדרג את החדר שלי)

לרוב אם אני רואה שידה שלמה ברחוב אני לא מעיזה להוציא ממנה מגירות בתקווה שתמצא בית חדש. בגלל שהשידה עמדה ממש מתחת לבית שלי וראיתי איך לאט לאט היא נהרסת (לא ברור לי מי הורס דברים כאלה..) קפצתי על המציאה והוצאתי את שלושת המגירות הקטנות.


השידה המקורית. יום למחרת היא הייתה במצב הרבה פחות טוב

כבר הרבה זמן רציתי להכין מדפים צבעוניים ומתלה תכשיטים שיציג את האוסף הצנוע שלי (ובעיקר ישמור על השרשראות שלא יסתבכו אחת בשניה). מסיבה לא מובנת המגירות חיכו לי שנה בפינת היצירה, עד שהבנתי שאין מה לעשות - כדי לפנות מקום לחומרי גלם חדשים אני צריכה לעשות משהו עם אלו שכבר ישנם. בנוסף, זו הייתה הזדמנות טובה להתנסות בצבעי פלואור של טמבור, להתלבט בין מאות הצבעים שהם מציעים.

והרי התוצאה! שלושה מדפים בצבעי ירוק וצהוב (בהיר מידי לטעמי). לאחד המדפים חיברתי מתלים קטנים ואת הידיות עצמן שיכילו את התכשיטים. מודה שפתרון התליה נראה גס מידי ולהבא צריך לחשוב על משהו אחר.

העבודה עם הצבעים של הום סנטר הייתה טובה, אם כי בפועל לכמות הצבע שהייתי צריכה (בשכלול המחיר) היה עדיף כבר ללכת לחנות יצירה ולקנות צבעי shabby chic



 

תהליך היצירה

עבור הפרויקט נזקקתי ל:

שני צבעי פלואור של טמבור בגימוש משי (קניתי את הדלי הקטן ביותר ונשאר המון)

חומר לסטימת חורים (טמבור-מרק שפכטל 2000)

פריימר-חומר שמקשר בין המשטח לצבע עצמו

שפכטל לסתימת חורים (עדיף אחד גמיש ולא ממתכת, מאפשר גימור טוב יותר)

נייר שיוף או משייפת

רולר קטן

מברשת קטנה

מסקנטייפ

מספרים

מברג

מתלים לשרשראות-אםשר למצוא במחלקת הפרזול בהום בנטר ודומיו.


1. יש לפרק תחילה את הצירים של המגירות. בגלל שהכיסוי החיצוני של המגירות שלי בלט כלפי חוץ פירקתי גם אותו וגם את הידיות.


2. יש לנקות את המגירות מאבק ולכלוך. את החורים יש לכסות לחלוטין עם החומר המיוחד. חשוב להקפיד על גימור חלק. אם אתם מתקשים לשמור על מפלס אחיד של המילוי עם המשטח של המגירה עדיף לשים יותר חומר מפחות, את העודפים ניתן יהיה להוריד בשיוף.


3. באמצעות נייר השיוף יש שעבור על כל משטחי המגורה שעתידים להיצבע מחדש. השיוף עוזר לפריימר להיקשר טוב יותר לעץ.

4. יש לעבור על כל השטח המגירות עם הפריימר. זהו חומר שמקשר בין הצבע למשטחים אותם צובעים. בגדול-נאמר לי שעם צבעי הפלואור אין צורך בשכבה מקשרת, אבל בגלל שמגירות שלי עם ציפוי העדפתי לכסות אותן עם שכבת פריימר כדי להבטיח תוצאה טובה. בצבעתי בשתי שכבות, במרווח של 2-3 שעות המתנה בין שכבה לשכבה.


5. צביעת המגירות-ראשית, יש לכסות את הגבולות של משטח הצביעה במסקנטייפ. בתוך המגירה של מתלה התכשיטים למשל העברתי מסקנטייפ באלכסון וכך הבטחתי צביעה מדויקת. הרעיון הוא לתחום את כל גבולות הצביעה, במיוחד אם משתמשים בכמה צבעים. כיסוי המגירות במסקנטייפ יכול להיות תהליך קצת מייגע, אבל הוא מאוד חשוב לדיוק של הצביעה ולא כדאי להקל ראש.

את הצביעה עצמה עושים עם הרולר ורק בפינות משתמשים במברשת. יש לצבוע 2-3 שכבות. בין כל שכבת צבע להמתין בסבלנות 2-3 שעות עד לייבוש. השכבה הראשונה לרוב לא תכסה טוב את משטח הצביעה, אל דאגה, בשביל זה צובעים בכמה שכבות.

6. חיבור אביזרים נלווים-אחרי שצבענו את המגירות והורדנו את המסקנטייפ אפשר לקשט ולהוסיף אביזרים למדפים. את המתלים של השרשראות צריך להבריג פנימה לתוך העץ. אני מוצאת שהכי נוח לתת בהתחלה כמה מכות פטיש עם מסמר בגודל דומה, כך שתיווצר התחלה של חור, ולאחר מכן להבריג את המתלה פנימה.


תתחדשו!



41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page